Zasady ogólne: Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów wydaje się na wniosek, Zezwolenie wydaje Starosta właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów
Wymagane dokumenty: Wniosek który powinien zawierać: 1) wyszczególnienie rodzajów odpadów ( z podaniem kodów) przewidywanych do odzysku lub unieszkodliwiania; w przypadku gdy określenie rodzaju jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów, 2) określenie ilości odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych odzyskowi lub unieszkodliwianiu w okresie roku, 3) oznaczenie miejsca prowadzenia działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, 4) wskazanie sposobu i środków transportu odpadów, 5) wskazanie miejsca i sposobu magazynowania odpadów (opis oraz plan sytuacyjny z zaznaczeniem miejsca magazynowania odpadów) 6) szczegółowy opis stosowanych metod odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, 7) przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska, 8) przewidywany okres wykonywania działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. 9) tytuł prawny do terenu na którym odbywa się magazynowanie odpadów
Czas oczekiwania: nie później niż w ciągu miesiąca
Uwagi końcowe: czas oczekiwania może ulec wydłużeniu zależy to od zajęcia stanowiska przez organy opiniujące ( Burmistrza /Wójta ) |